2009-02-19

Lägesrapportering

18.02 den 19 februari 2009: Läst klart L'etranger. Tränat. Sprungit ärenden. Gått på ansiktsbehandling (lugnet mitt i stormen, tack mams). Skrapat en trisslott. Nit. Inte slagit upp de understrukna orden på de sista 75 sidorna. Kunde inte bry mig mindre. Äter plättar.

23:07 den 19 februari 2009: Har målat naglarna. Stressat ner lite grann. Tittat på House. Ätit godis. Godis är gott. Ignorerat L'etranger. Lagt L'etranger under en hög med diverse saker på skrivbordet. Kommit fram till detta är inte den bästa idén. Stoppat L'etranger i väskan. Konstaterat att jag kan ha missförstått vissa delar av texten. Blir paranoid. Planerar att använda Wikipedia för att dubbelkolla slut på L'etranger.

Planer för morgondagen: föreläsning 10.15-12.00. Därefter glömma L'etrangers existens, åka till stadsbiblioteket, lämna tillbaka L'etranger. Stoppa mitt eget exemplar av L'etranger i bokhyllan. Tycka om att det är fredag. Stressa ner ännu mer. Glömma bort högen av skolarbete som kommer att krävas för att förbereda och genomföra nästa veckas skolgång utan sammanbrott. Tänka på det på söndag istället. Tycka att det är en mycket bra idé. Mysa med flickorna istället. Tycka att det är en ännu bättre idé. Genomföra allt. Bästa idén.


(Vill knäppa med fingrarna och hoppa till den 20 februari 2009 12.42. Inte möjligt, nej?)

1 kommentar:

  1. Söta du. jag tycker VERKLIGEN att du är duktig som kämpar på med skolan sådär. Jag är så himla bortskämd med att sitta och göra vad jag vill så nu när jag väl har plugg igen tycker jag att det är mest synd i hela världen om mig. Och då är det faktiskt både intressant och lärorikt det jag gör. Jag ska s´gnälla mindre och tänker mer på sådana som du. Som gör ett kick ass jobb! Hurra hurra för dig sötnos. Kram på avstånd

    SvaraRadera