2009-02-22

Je ne comprends rien à rien

Jag hade inte ro att ligga kvar i sängen särskilt länge i morse (jag måste slagit i huvudet, jag älskar att ligga kvar i sängen och titta på tv), så jag satte mig med mina grammatikuppgifter (tre sidor tempusövningar till imorgon). Jag har fyra meningar kvar totalt som jag har ringat in eftersom jag inte vet hur jag ska översätta dem. Med min tur kommer jag med all säkerhet bli utplockad att få översätta en av dessa högt, men det är inte hela världen om jag inte har gjort det för att jag helt enkelt inte kan, och jag måste komma ihåg det. OK att inte kunna allt direkt, OK att inte ha gjort allt direkt. Nu ska jag njuta av min söndag, tjejerna kommer hit och det är fotbollsdags, vi ska dricka te och baka kladdkaka, skvallra och sedan laga middag till familjen.

Och från och med NU tänker jag lägga undan alla mina skolgrejer och inte tänka på det förrän imorgon. WOHO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar