2009-02-26

Ånge-e-e-est

Just nu sitter jag kaffestirrig på Espresso House och snor internet av ett öppet nätverk som heter Thea2. EHs egna nätverk, THE CLOUD, fungerade inte alls. Mycket mycket bättre att nalla av andra då som är snälla (och kanske dumma) nog att lämna sina nätverk öppna. Jag ska inte göra några dumheter dock, endast läsa om Parisupploppen 2005 på Wikipedia (done) och slå upp ord och skriva lite stödord till den muntliga diskussionen av filmanalysfrågorna i eftermiddag (yet to be done).

Delkursen muntlig språkfärdighet är min värsta än så länge. Jag har sådan tunghäfta så det finns inte bara, och jag känner mig så dålig när alla andra i alla fall kan få fram det de vill ha sagt utan att göra en massa fel på de allra mest banala sakerna. Jag kommer alltid på så mycket jag vill ha sagt i efterhand, och när det dessutom är på franska är fördröjningen mellan hjärna och mun ännu värre.

Om två timmar är det klart, så får jag tänka. Jag har inga uppgifter till morgondagens föreläsning. Vilket mer eller mindre betyder att jag efter kl tre kan slappna av. Nu dör snart mitt batteri och här finns ingenstans jag kan ladda datorn, hej och hå. Håll tummar och tår att jag inte gör bort mig helt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar