2009-02-11

Fransk politik under andra världskriget i artikelform

Jaha, till den tre timmar långa föreläsningen imorgon skulle man visst ha läst "den första delen" i det kompendium som tillhör kursen "muntlig språkfärdighet II". Jag köpte det i fredags, och öppnade det först idag. Ojsan, 26 sidor franska artiklar (förutom två sidor som upptogs av en svensk artikel, whoop whoop). Det tog självfallet mycket längre tid än jag trodde, och lagom till morgonkaffet kommer jag har glömt allt. Smiiiiidigt, Alfons. Jag har i alla fall fina nymålade röda naglar. De kan jag ju sitta och titta på när det kör ihop sig imorgon. Ahahaaaa, bra plan. Blir min längsta dag hittills imorgon, 9-12 och sedan 14-16. Eftermiddagsföreläsningen består av filmtittande. Där ser man.

För övrigt har jag börjat stressbita ihop mina tänder. Det är inte skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar