2009-02-17

Je suis positive, HYPERPOSITIVE!

Jag har gett mig fan på att jag ska försöka vara så positiv det bara går denna vecka. Jag var så trött så trött så trött i morse, men jag drog mig upp i alla fall och nu sitter jag här, efter en heldag i skolan. Solen sken och snön var fin och det muntliga gick rätt skit och grammatiken gick också rätt skit. Men jag gjorde så gott jag kunde och klappar mig själv på axeln, för det är inte lätt det här. Imorgon har vi diagnostiskt prov i grammatiken och jag är lite svettig. Det är så svårt och jag har inte fått in det i min skalle tillräckligt mycket och det borde jag så jag passar på att skämmas också. Men det har varit franska hela dagen och jag är så trött så trött och vill helst bosätta mig framför tvn och inte göra någonting alls. Tills jag konstaterar att jag har 17 sidor av grammatikhäftet som ska fixas imorgon, och jag kommer göra mitt bästa och kämpa, för det är det man gör när man gett sig fan på något och denna vecka ska jag vara positiv och jag ska försöka. Jag ska i alla fall försöka mig på att få lite sömn i natt, och innan dess så ska jag trycka in så mycket grammatik i huvudet jag bara kan, och kanske till och med koppla av lite där emellan.

För övrigt så har jag köpt till ännu en månad på mitt skånekort, gått med i en nation och sorterat alla mina skolpapper och grejer i prydliga mappar och det är mer än vad jag någonsin brukar göra, så nu jävlar ska jag göra detta. Håll tummar och tår.

1 kommentar: