2008-05-21

Framtidsångest (och längtan), och franska lovers i garderoben

Ibland bara slår det mig att det är så mycket bra saker som händer just nu; jag skulle nästan vilja att tiden gick sådär extremt långsamt så att jag bara skulle få tillfälle att njuta av det ordentligt. Idag är det exakt två veckor till min student. Förra onsdagen gjorde vi vår sista skoluppgift, och nu flyter vi bara med i största allmänhet. På torsdag är det studenternas dag (vi börjar 8.30 med ciderfrukost (höhö) hemma hos Evastina), och kvällen bjuder på konsert och vad jag fick för mig skulle vara någon slags klubb också. Jag har en lektion imorgon, och jag är ledig på fredag.

Nästa vecka är det nog största delen ledighet som gäller, och sen smäller det. Sedan är det slut. Och det är så irriterande, för ena sekunden längtar jag något så oerhört att jag inte vet vart jag ska ta vägen, medan andra sekunden vill jag bara att det ska gå så långsamt det bara kan. Alla säger att ens bästa tid är nu, och jag får ibland lite ångest, för tänk om det är så? Snopet att bara ha längtat förbi alltsamman och sen visar det sig att det var det som var grejen, liksom.
En gammal vän till mig frågar varenda gång vi ses eller hörs hur det känns att snart ta studenten, och snart är det över och gud vad jag måste längta för det är ju så sköööönt osv osv, för hon tog ju studenten för ett år sedan och nu är hon ju vuxen och fan och hans moster. Sedan kom hon till grejen där hon sa att man kommer att sakna skolan och att man inte uppskattar det när man går där och saknar den färdiglagade lunchen och slippa handla mat till middag och klippa gräsmattan och gå upp kl fem på morgonen (bara för att hon jobbar som trädgårds-somethingsomething och har flyttat till ett hus med sin pojkvän). Mein gott.

Nej, jag har kommit fram till att jag ska embracea allting nu, njuta av tiden som är nu och samtidigt njuta av den som kommer och alla planer och åhhh, nu blev jag alldeles glad. Student, semester med ärtorna i Spanien (19 juni, KOM HIT FORTARE!), familjesemester, sommar (hjärtahjärtahjärta), och sen är det Frankrike och franska i Montpellier som gäller! Cilla sa igår att jag skulle ha en basker och randig tröja och en baguette under armen när jag skulle webcama med mamma i höst. Mamma garvade och lade till ett glas vin i min högra hand. Jag lade till en fransk lover vid namn Jaques i garderoben som trillade ut efter hälften av samtalet. Höhö, det hade inte jag haft något emot.

Roligt som FAN om jag träffar en Jaques i höst.

1 kommentar:

  1. HEy! det var jag som la till vinet med din lilla gris :P

    SvaraRadera