2008-05-18

Denna olidliga smärta

Förra lördagen, efter det att jag skrivit mina, eh, något alkoholiserade inlägg, tänkte jag att jag skulle borsta tänderna. Av någon anledning tänkte jag också att jag skulle göra detta "snabbt" eftersom jag ville gå och lägga mig fort. Och när jag är full tycker jag dessutom borsta tänderna är det tråkigaste som finns. Förutom att plocka ut och rengöra linserna. Det är döden när man är berusad. Måste göras långsamt och försiktigt. Inte pilla ut något öga eller så.

I alla fall, så borstade jag snabbt och hårt. För då går det ju fortare och tänderna blir skinande rena. Eller också kan man slinta med tandborsten och riva upp tandköttet (är det inte btw det läbbigaste ordet som finns? Tandkött. Låter så rått.). Det gjorde rätt ont precis då, men sen när jag vaknade dagen efter ömmade det bara lite. Men nu vet jag fan inte vad som har hänt, för jag har ett litet sår på högra hörntandsroten och världens sår i kinden, och dessa ligger såklart mot varandra och det svider som in i helvete och har gjort det hela veckan. Det kommer och går, och för tillfället gör det effin' svinont, så jag tänkte passa på att klaga.

Gargh, någon som vet hur man läker tandkött fort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar