2008-10-04

70 märker du hur fort det går

Jag är trött men pigg på samma gång (jag antar att det är så det är när man sover för lite och äter middag klockan 22.57), så jag tänkte passa på att skriva lite innan jag går och lägger mig. Idag när jag gick hem efter lunchen med Elin så bara konstaterade jag hur bra jag mådde. När jag släpade på all mat och gick en andra gång för att handla vatten på Shopi kände jag fortfarande samma sak. När jag går runt här, i mitt lilla sketna rum, känner jag fortfarande hur bra jag mår. Jag har verkligen bott in mig, både på residenset och i Montpellier i största allmänhet. I Frankrike, utomlands. Jag vet inte riktigt när det hände, men det känns bra. Ju mer franska jag lär mig, desto lättare blir det. Jag vet ungefär vad jag ska säga i olika situationer, jag kan svara på enklare frågor (varför de ville ha reda på mitt franska postnummer på Ikea vet jag inte, men jag förstod och jag svarade). Jag gillar tanken på att kunna ta tåget och några timmar senare vara i Paris eller i Barcelona, allt beroende på vilken riktning jag åker. Har säkert skrivit det innan, men det tål att sägas igen. Jag känner mig fri, och när jag pratade med min familj innan ikväll så konstaterade jag att jag nog behöver vara det också. Det är underbart att ta hand om sig själv (må så vara att det blir ensamt ibland), men jag känner mig vuxen, och det är inte illa pinkat det. När jag mådde som sämst i början av tiden här tänkte jag att det absolut inte skulle vara värt det, jag ville åka hem och hade det funnits ett sätt att få pengarna tillbaka och åka hem hade jag nog gjort det. Så illa var det. Men nu sitter jag här, och trivs. Och jag tror jag skulle göra om allt det där jävliga igen, bara för att få känna det jag känner nu. Jag vill inte säga för mycket, men livet är inte lika skrämmande längre bara. Och det är riktigt härligt. Allt har bara vänt sig till det bättre helt plötsligt, och jag är inte sen att tacka och ta emot.

Nej, alltså, fan vad detta är bra. Nu ska jag sova, för imorgon ska JAG SHOPPA TILLS JAG SKÄMS (och sedan lite till, mehehehe). Puss o kläm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar