2008-10-21

53 Långhelgsplaner och skyfall

Om det skulle vara av intresse så befinner jag mig i Paris 7-11 november med Elin, eftersom vi är ack så trötta på denna stad för tillfället och behöver lite miljöombyte. Det kittlar i kroppen och jag längtar galet mycket. Säga vad man vill om Montpellier, men det börjar kännas som jag kan den här stan, och jag är sugen på lite nya äventyr. Och varför då inte passa på att åka till den franska hufvudstaden och göra en långhelg av det hela? Höhöhö. Me like-y. Min inre shopaholic har stått med rakbladet mot handleden och skrikit "jag hatar dig" till mig nog så många gånger den senaste tiden, arghh, inse hur härligt det ska bli! PARIS! RIKTIGA AFFÄRER! STORSTAD!

För övrigt så kan jag berätta att vädret inte har varit på vår sida idag. Nattens regn fortsatte hela dagen (om än med uppehåll), och det har regnat skrattretande mycket under kvällen. Såg ut som en dusch, I kid you not. På fredag kommer föräldrar och en st lillebror hit, och jag längtar. De stannar i en vecka, och därefter är det minsann och dag bara en vecka kvar, och sen är det PARIS för hela slanten. Sedan börjar jag min B2-kurs, och kommer bara att hinna gå där i tre veckor innan skolan är slut. Över. Och då ska vi minsann packa pappas kappsäck och dra till Barcelona lite grann, passa på att se hur julen kan se ut där. Och sen är det över på riktigt.

Jösses, snacka om att tiden går. Ahh, man kan ju få ångest för mindre. Som vanligt är jag ack så kluven, jag vill hem till Malmö men samtidigt vill jag inte lämna livet jag har nu. Montpellier, ja, men, jag gillar mig själv här. Jag har blivit bättre, och det känns så fint på något vis. Aarhg, nej, nu ska jag gå och lägga mig och drömma om vår fina weekend-getaway och inte tänka på att jag inte har en susning om vad som komma skall när jag väl sitter på planet till Sverige. SVEEEETT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar