2008-10-06

67 Jag vet inte riktigt var det är skon klämmer, men ont gör det

Återigen en av alla dessa gånger när jag har så mycket ord men kan inte få dem ur mig. Just nu saknar jag. Jag är trött, och jag saknar. Det är något med ensamma kvällar här alltså, jag blir helt trött och tråkig.

På torsdag kommer Cillepill hit, och det besöket kommer precis i rätt tid. En vecka med henne, en vecka som vanligt och sedan är det dags för familjen att komma på besök. Efter det är det ytterligare fyra veckor i skolan. C'est tout. Det är dags för Elins och mina två sista veckor (Barcelona/andra-städer-som-vi-kan-tänkas-vilja-besöka: Here we come!), och sen är det lucia och vi är hemma. Nästa onsdag har vi gått halva skoltiden. HALVA skoltiden. Det är helt sinnes vad tiden går fort, men på något vis är det så skönt det också. Jag räknar inte ner, jag bara får bra översikt över det hela och det är skönt. Löjlig kontroll, må så vara, men ibland behöver man det också.

Nej, nu ska jag se om jag kan sova. Måste försöka gå och lägga mig tidigare, vill döda någon på morgnarna. Seriöst. Jag är en ond människa när jag vaknar, jag HATAR att stiga upp. När jag väl är uppe och påklädd och well, vaken, är det lugnt. Men innan dess vill jag göra onda saker med folk. Inte okej.

För övrigt så pratade jag och Elin återigen om det här med att komma hem idag när vi gick och handlade. Jag är glad över tiden jag har kvar här, men samtidigt så kommer jag vara redo att åka hem när den tiden kommer. Jag vet att jag kommer vara färdig med Montpellier, kanske inte med att vara utomlands och kanske inte med att vara i Frankriker, men i alla fall när det gäller denna stad. Sen pratade jag med mamma och konstaterade ännu en gång att jag saknar att shoppa ordentligt. Har spanat in fina skor i svenska skoaffärer över internet, saknar lite H&M och sådär. Saknar shoppingen i Dublin och Barcelona! Dublin framför allt var fantaskigt (som min käre bror säger). Vill köpa skooooor. Tralalalala. Oh well, det kommer en tid för det också. Vad rörigt det här blev.

Puss på er, och ja, jag skäms för att jag fortfarande inte fått tummarna loss att lägga upp bilderna jag lovade. Funderade på att fixa en släktvänlig blogg där jag kan lägga upp bilder och så, men känns lönt nu liksom. Oh well, vi får väl se vad som händer. Sooooooooovgottpuss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar