2008-09-17

86 If you try hard, you can hear the ocean

Nu ska jag med hjälp av Babelfish och fransk-svenskt lexikon online försöka göra min läxa. Notera vad klockan är. Kändes piss i morse när jag vaknade, och det var inte förrän ikväll det blev bättre. Jag fick storhandlat själv, lagat mat (falukorv in my heart, maha) och följde med lite andra människor ut idag. Trots att jag sitter här, trött som fan och med läxa jag måste göra innan jag går och lägger mig, så är jag mår jag bra. Det känns bra just nu. Snälla känsla, håll i dig.

1 kommentar:

  1. Salut!! Var det Australian du var ute på? Vi gick dit nästan varje tisdagkväll, istället för att göra läxor hehe...
    Jag bodde på Residence Clémenceau, där hamnade alla vi svenskar som hade rest genom Avista och studerade på universitetet. Det var dyrt men riktigt kul att bo där! :) Dock gick det ingen Tram dit så vi fick alltid gå hem från Comédie. Nu i efterhand tycker jag att Montan var en ganska trygg stad men vi såg alltid till att inte gå ensamma hem! Jag tror att centrum, Antigone och sådana kvarter överlag är lugna! Jag hörde att utkanten av staden var mer slummiga, men dit gick jag aldrig.
    Hur varmt är det där nere nu? Har du varit på stranden än? Det var typ det första jag gjorde! ;) Man tar tramen till Port Marianne (är det inte där ditt residence ligger?) och sedan en buss.. vars nummer jag självklart inte kommer ihåg. ;)
    Vill du veta mer om barer, klubbar och sånt?
    Kram!

    SvaraRadera