2008-09-21

82 I will be the queen of kleenex

Jag var nere i receptionen precis och fick både tallrikar, durkslag, lock till grytan och en träslev. Whoop whoop, nu kan jag börja äta ordentligt också. Dagen kommer att spenderas med att komma i ordning ännu mer i min lilla studio, fortsatt pillerpimplande (hostmedicin och förkylningsmedicin och värktabletter och vitaminer och fan och hans moster. Och nässpray.) eftersom jag har åkt på omgång nr 2 av en intense förkylning. KUUUL. Hostar hela tiden och känner mig allmänt ofräsch, men oh well... Det går väl över det också.

Så snart jag fått allt på sin plats (vilket borde göras soon eftersom städning kommer att ske på tisdag enligt lappen i korridoren), så ska jag ta lite bilder och lägga upp. Först när jag kom hit hatade jag stället och ville inte alls bo här, men jag har vant mig och nu gillar jag det jättemycket. Det ligger svincentralt, visst är trafiken intensiv på gatan utanför men jag har redan vant mig så det är inga problem. Har fått ett väldigt stort rum jämfört med många andra, så varenda gång jag tittar mig omkring så blir jag så glad när jag tänker på vad jag kunde ha fått behöva stå ut med egentligen. Och plattorna i köket fungerar ordentligt och ååh, allt är okej liksom.

Det är klart att det går upp och ner, ibland hatar jag allt och vill bara åka hem, men de tillfällena är färre och färre för varje dag som går, och jag tror jag äntligen börjar göra mig vän med både mig själv och denna situation på något vis. Det enda som stör mig är att internet av någon anledning är spärrat när det gäller vissa grejer, bland annat mitt favoritforum (snyft) och när det gäller nerladdning. Men som tur är har jag Elin på det gamla residenset, och vi skickar hennes stick mellan oss för att jag ska få tillgång till lite serier i någorlunda kvalle, även om det är fine för min del att titta på surfthechannel.com.

Nej, nu ska jag antingen ta och fortsätta titta på någon serie, sova, eller plocka undan. Lutar åt det första, haha. Bara för jag byter land betyder inte det att jag är mindre lat. Klapp klapp på mig. Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar