2009-03-09

En fin avslutning på veckan och en bra början på nästa

Vi pausar alla våra liv ett tag för att helt och hållet sugas upp i familjeumgänge, och innan tisdag morgon ska jag inte göra mycket annat än att bara vara tillsammans med min fina, fina familj och tänka på hur bra jag tycker det är att jag har dem och att de är precis som dem är. Imorgon har jag en grammatikföreläsning jag inte kunde bry mig mindre om, och all universitetsstress och press bekymrar mig inte ett dugg, för just nu, under dessa få dagar då familjen är under samma tak råder ett undantagstillstånd där knappt någonting annat finns att tänka på än att vara just det; under samma tak. Att vi är galna hela högen också gör ingenting, det är en fin krydda på tillvaron. Nu ska jag gå och lägga mig pigg eftersom jag var korkad nog att dricka kaffe klockan tio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar