2009-03-13

Bitter och morgonilsken 2.0

Sitter just nu på Espresso House och anstränger mig till det yttersta för att inte nysa en fjärde gång. Jag är överkänslig/allergisk/någonting mot någonting i mjölk, så dricker/äter jag för stora mängder av denna fina mejeriprodukt blir jag alldeles täppt i näsan, snorig och nysig. För en gångs skull har jag med mig allergitabletter, så nu sitter jag och ber en stilla bön att den ska verka snabbt så det går över.

För övrigt så blev jag väckt i gryningen trots att jag inte har föreläsning förrän kvart över elva (eller klockan elva, ingen vet idag eftersom det är någon slags förlängd föreläsning med ihopslagna grupper och fan och hans moster; oavsett vilket så passar jag på att utnyttja hela systemet med akademisk kvart och tänker inte ens fundera på att börja röra mig härifrån på ett rätt bra tag). Under tiden jag var borta i höstas gjordes badrum och grovkök om hemma, och nu har det hänt någonting med grovköket (någonting har svällt någonstans och någonting har blivit snett någonstans), så det ska hållas på och fixas och nya rör ska dras och arghhh. Till saken hör den att jag har sovrummet intill grovköket. Mamma var vänlig nog att berätta för mig, IGÅR, att joförrestendetvarjusåatteeehhhantverkarnakommerhalvåttaimorgon. Halv åtta. Då måste jag alltså vara färdigduschad och så vidare, eftersom de skulle stänga av vattnet också, förutom att vara högljudda och banka på saker. Kvart över elva har jag föreläsning egentligen. Det betyder att jag kunde hm, gått upp vid halv nio utan problem, istället för halv sju. Jag vet, det är bara två timmar och det gör väl ingenting, var glad att de fixar saker och ting och det blir fint och bla-bla-bla. Jag är bitter. Jag förlorar sömn, är mjölksnorig och ska ha en jävla muntlig föreläsning och diskussion och grejer. Hatdelkursen 2.0. Jag är officiellt tjurig.

Blir nog en liten tupplur under eftermiddagen, ikväll är det ÄNTLIGEN dags för tanzenfest på KB och det är flickorna som ska dit och skaka loss. Välbehövligt, det var väldigt väldigt länge sedan nu. Så nu sitter jag här och funderar över vad jag ska ha på mig istället för att läsa igenom mina papper och förbereda svar på frågorna. Eh, jag borde nog göra det. Ångeeeeest, jag HATAR den här delkursen. Eller rättare sagt, jag hatar MIG på den här delkursen. Om jag bara hade sluppit prata och bara kunde sitta där och bestämma själv om jag överhuvudtaget har något att säga eller inte, så visst, nemas problemas. Men jag vet inte vilka frågor jag eventuellt kan tvingas svara på. Uhhhhhh, jag är för ung och dum för att kunna föra politiska debatter om Frankrike, på franska. Uschuschuschuschusch. Punktknappen har slutat fungera ordentligt nu också, så nu är jag ännu mer irriterad. Efter klockan ett så skingras ovädersmolnen över mitt huvud och det kommer vara helt och allt kommer att vara bra. Bara typ tre timmar kvar. Sweeeeet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar