2008-11-03

39 Frankrike hjärta enkelglas

Att bo i de sydligare delarna av europa har sina nackdelar. Som i natt, när jag vaknade några gånger av kylan, trots att elementen var på (och inte precis på en låg temperatur). Och som just nu, när jag håller på att stoppa in mina kläder i garderoben och konstaterar att alla är lite småfuktiga. Jag som har två stora fönster som går från golv till tak har inte det lättaste när det kommer till att hålla värmen på en behaglig nivå här inne. Elementen är lite speciella, antingen värmer de alldeles för mycket (älska MAX-läget, det blir svinvarmt jättefort. Perfekt på morgonen!), eller så värmer de alldeles för lite.

Fördelen med att bo i de sydligare delarna av europa är dock bland annat att jag idag, den 3 november, kunde sitta och äta lunch med Elinpelin på en uteservering på torget, i skuggan, endast iförd en bomullskofta och en sjal med trenchcoaten i knät. Det, ladies and jellyspoons, är inte illa pinkat. Nu ska jag fortsätta plocka undan här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar