2008-11-17

25 Återställning


Jag skrev en lång text om precis allt det jag behöver få ur mig. Sedan tog jag bort den. Jag vet inte om det är att jag inte orkar blotta mig på det sättet just nu, eller om jag bara inte gillade det jag skrivit i största allmänhet. Oavsett vilket så sitter jag här nu, klockan är alldeles för mycket och trots att jag borde sovit (som vanligt) för länge sedan sitter jag här och well, gör inte det. Jag är så trött på allting just nu, jag vill inte sova och jag vill inte vara vaken. Jag vill bara vara, men det vill jag inte heller. Jag orkar inte bara vara.

Jag drömmer mig bort, eftersom det är det jag gör, det är så jag fungerar i brist på annat. Jag ångrar och gör om och tänker men handlar sällan, jag är arg och bitter och tjurig och ledsen och glad och allt på samma gång över detta. Jag vill åka hem, samtidigt som jag inte vill komma hem och ha det som förr. Jag vill komma hem och börja på nytt, för det är det jag gör. Nystarter. Sedan halkar jag in i samma gamla bana och kommer inte därifrån oavsett vad jag gör. Detta var min nystart och har jag halkat tillbaka på det gamla igen.

Det är synd man inte kan springa ifrån sig själv.

Jag
måste
försöka
mer

och tänka mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar