2008-07-03

W.e.h.h.

Medan jag försöker vänja mig vid kronisk halssmärta (7-10 dagars virus, my ass) och en ny frisyr/hårfärg/hjässa funderar jag lite på sommaren i allmänhet och vad som kommer sedan. När jag var hos läkaren i början av veckan konstaterade jag att tjejen i receptionen gick i min storebrors klass hela låg- och mellanstadiet, och att hon alltså var ett år äldre än mig. Sedan spann jag vidare på min bror och hans nya kostymbyxe-arbete och konstaterade att alla är så himla vuxna. Eller ja, vuxna och vuxna, det är ju som alltid rätt så definierbart, men jag vet inte, jag bara gillar fasen vi befinner oss i nu. Jag sommarjobbar, jag reser. Jag kommer att vara ledig, jag kommer att resa mer. Jag kommer att flytta utomlands, och det finns en massa annat jag kommer att göra som jag bara inte vet om än. Epoken vi har klivit in i är spännande, och jag är så glad över att vi inte ska tillbaka till skolan längre. Vi är klara med gymnasiet, de man vill hålla kontakten med håller man kontakten med (Linn, har du hört fika-planen på lördag?), och sen får det vara som det är.

Det är nästan lite obehagligt hur nöjd man kan vara med tillvaron, för att man liksom vet att det kommer mer. Detta är bara början. Och den är så himla fin, med solsken och allt. Imorgon är jag ledig från jobbet på grund av min förkylning, och det tänkte jag fira med att städa på mitt rum. Eller så sätter jag mig ute på terassen och dricker smoothie. Hm, svårt val.

1 kommentar:

  1. jag har hört! men jag kan inte, tyvärr, maine och laura flyttar till norge på tisdag coh vi ska till sofiero på lördag så det går ej, men vi kan väl ta en fika till kanske nästa vecka? eller en myskväll någon dag?

    på tal om vuxen, jag skrattade åt mig själv igår.
    1. Jag kör till mitt otroligt tråkiga jobb, har dator ocg eget kontor. Jag kör hem för att:
    -städa
    -tvätta
    -klippa gräset
    -vattna blommorna

    och jag bor själv och åkte och handlade mat coh lagade mat och AHHHHHHH, jag är inte vuxen, jag är liten, jag vill vara liten..

    haha

    PUSS

    SvaraRadera