2008-07-16

Camillas blogg: Irland-edition nr 2

Ny rapport från ze girrrrl med trasdocke-frilla 2.0 (seriöst, vattnet i denna stad är så kalkigt att mitt hår, eftersom pappa tycker "det är onödigt att köpa balsam", har gått och blivit halmstrån. Embracing så gott jag kan. Ständigt surfarhår utan surfing, typ.): Idag har det varit grått. Därefter regnade det lite. Sen kom solen. Sen regnade det igen. Och nu är det grått. Igen. Vi har varit och tittat på en gammal fiskeby (att använda ordet stad vore att ta i överkant), jag tog lite gråa foton, vi åkte vidare till en "sommarturiststad" (aka grå stad med strand, arkadhallar och tivoli). Vi spelade minigolf. Jag förlorade. Fast kaffet var gott.
Försöker desperat komma in på MSN för lite kontakt med omvärlden, men detta fungerar av någon anledning inte. Min käre far kan utan problem logga in, men jag kan inte. Snällt. (UPDATE, DET FUNGERAR THANK YOU GOD!)

Imorgon åker vi vidare till Kilkenny, och jag förlorar kontakten med omvärlden yet again. Fast därefter åker vi tillbaka till Dublin och storebror, för att inte tala om inte riktigt hel ärt-återförening! Om allt går som det ska så kommer Plin och Sabina till den irländska hufvudstaden. Sabina får pussa lite på Markus och Plin får pussa på mig, i brist på annat. Håller tummarna för att det blir TANZENFEST-dublin-edition på fredag eller lördag, har spanat in ett ställe vid Tample bar som hade 5 våningar med dans och bar etc etc. Så kan Markus och Sabina pussas så kan jag och Plin dansa. Höhöhö.

Nu funderar jag på att läsa en liten stund och irritera mig på att jag inte har någonting att klippa mina liiiiite för långa naglar med. Eller har någonting att ta bort det fula nagellacket med för den delen. Känner att jag har ockuperat datorn lite för länge. Pappa börjar harkla sig diskret. Fast han löser sudoku så vad bryr han sig om det egentligen. Haha. Gargh, nu kommer min lillebror och sätter sig några centimeter från mig. Måste skynda. Puss på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar