2009-01-18

Suck

Det finns ibland sådana dagar där det känns som man går runt med ett ok över axlarna. Vad man än gör, det behöver inte ens vara någonting man måste göra, görs det med stor möda och idag har varit en sådan dag för mig. Jag har varit ledig och hemma hela dagen, och gjort absolut ingenting. Jag har tittat en massa på sex and the city i brist på annat, och stickat. Det var någonting jag fick för mig i höstas att jag ville göra, men hade inte precis tillfälle att göra det då, så när jag kom på det i morse kastade jag mig efter stickningsgrejerna i extragarderoberna (med mitt typiska lediga-lata-dagar-ok över axlarna) och satte igång. Det blir en halsduk, en rätt ful sådan också, med största sannolikhet. Men det håller mina händer sysselsatta, och min hjärna också. Vilket är väldigt skönt, för tankarna har börjat flyga och fara, framför allt nu när jag har gått sysslolös hemma så länge.

Imorgon börjar skolan, och jag samlar ihop mina tankar och placerar dem nära hjärtat, där de hör hemma och får bo ett tag och inte störa mig alltför mycket. För jag för min del ska försöka kasta mig ut i vardagen igen, den nya okända vardagen och försöka vara så absolut medveten jag bara kan om att det är nununu som gäller, ingenting annat. Introduktion 0900 humhör, don't be late, Camilla. Dags att sova. Jag minns inte sist jag gick och lade mig innan tolv. Eller somnade innan klockan två för den delen. Skoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar