2009-04-12

Påsk

Idag fick jag äntligen känna lite på våren som alla pratat så gott om, visserligen bara sträckorna ytterdörr-bil, bil-ytterdörr, ytterdörr-bil, bil-ytterdörr; men i alla fall! Solen sken fint idag och jag lämnade mina trasiga tights för en trevlig påskmiddag hemma hos farmor och farfar, i sällskap av övriga familjemedlemmar och en viss del av släkten. Som vanligt skrattades det gott och trots att jag just nu är väldigt, väldigt trött var det så SKÖNT att äntligen komma ur sängen och känna sig lite mänsklig igen. Det går verkligen på rätt håll, det här. Nu ska jag sova mycket gott, imorgon vankas det påskägg som mamma alltid gömmer i vardagsrummet (kvinnan är helt otrolig, det tar alltid superlång tid eftersom INGEN hittar sina ägg - jag vet inte hur hon gör det, men vi snackar verkligen de mest underliga ställena att gömma påskägg på). Hysteriskt roligt! Va, nej, jag fyller inte alls tjugo i år, hehhhh, nej nej...*gillar tramsiga familjetraditioner och planerar i hemlighet att leta påskägg flera år framöver* GODNATT!

1 kommentar:

  1. Gott mos! Jag vaknade på påskafton och var helt ensam hemma och letade ägg! Det gick jättedåligt, sen kom Johan hem och öppnade en låda och i en kastrull låg mitt ägg. Sen letade han efter sitt ägg jättelänge, så öppnade jag en lucka i köket och där låg hans ägg. Vi hittar typ alltid varandras. I ägget; mycken gottegodisar! Glad Påsk, min vän! :)

    SvaraRadera