2007-12-20

Förbannad

Ibland undrar jag om jag inte är lite för lättstött för mitt eget bästa. Egentligen finns det ingen anledning till att ta åt sig och överanalysera alla de grejer jag gärna gör, men det är rätt jobbigt att stå emot.

Jag är medveten om att jag inte kan frysa tiden. Jag kan inte hindra att mina vänner utvecklas och gå framåt. Jag kan inte tro att alla ska rätta sig efter vad jag vill. Det är så självklart att det är så, men ibland önskar jag att jag kunde frysa tiden.

Jag önskar att jag kunde frysa tiden och påverka allas framtida val så att det blir som jag hoppas. Jag vet att framtiden inte kommer att bli som jag hoppas. Jag vet liksom det, egentligen. Men jag kan ändå inte låta bli att stanna i min bubbla och tro på att allt kommer ordna sig och bli precis som jag vill ha det till slut.

Det skulle vara vår sommar. Det var du som sa det. Hur i helvete kan det då komma sig att du bara skiter i det?

Tack för att du står för vad du säger. Verkligen. Snällt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar