2007-12-23

All those beautiful boyz, kings and queens and criminal queers

Jag tycker hemskt mycket om min farbror. I fredags var det släktmiddag för kusinen som fyllde 13, och som så många gånger förut fastnade vi i intensiva diskussioner om musik. Han driver en egen firma från hemmet, och är mycket, mycket musikintresserad. Vi har liknande musiksmak, och det är alltid lika roligt att åka därifrån med en lista på artister "jag bara måste lyssna på". Denna gång var det Cocorosie som stod högst upp på listan. Soundet är annorlunda, och det är älska eller hata som gäller. Min faster står på hat-sidan, och min farbrors mobil skickades runt så vi alla kunde lyssna på låten "Beautiful Boyz". Och jag är kär. Det är en fantastisk låt. Min farmor tyckte den var väldigt fin, farfar gillade inte den och pappa nickade smågillande. Men det vet jag inte om han gjorde för att han ville gilla den för min skull eller om han faktiskt gillade den på riktigt. Han sa också att han alltid gillade musiken jag spelade. Who knew?

Jag tvivlar på att det är särskilt många som läser detta, men gör du det så lyssna på låten.


Cocorosie feat. Anthony and the Johnsons - Beautiful boyz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar