2009-10-13

och lite ledighet på det, thankyouverymuch

Klockan tre i natt var jag färdig med min novell, är inte nöjd alls men det kan man inte vara alla gånger. Det blir svårare och svårare att skriva när man tänker på alla punkter i intrigen som ska finnas med för att det ska bli en bra novell, visserligen blir det också bättre när man väl är färdig, men fy fan vad det känns som ett oöverstigligt berg när man sitter där med ett tomt dokument framför sig och inte får fram ett ord. På torsdag ska jag ha skrivit respons på de andras noveller i min grupp, tänkte faktiskt vara duktig och göra det imorgon förmiddag för att ha det överstökat. Tänkte till och med vara ambitiös och åka in och sätta mig på stadsbiblioteket, men jag vet i fasen. Mjukisbyxorna och matsalsbordet känns som ett trevligare alternativ.

Vi pratade lite om vår kurs idag på föreläsningen och vår lärare berättade stolt att vi inte kommer ha några "normala" tentor eftersom vi går en konstnäääärlig kurs och det viktigaste är att vi stimuleeeerar vår kreativa ådra och liknande. Det känns rätt soft, faktiskt. Är väldigt ledsen att fortsättningskursen inte kommer att komma igång förrän tidigast våren 2011, det hade varit trevligt att fortsätta med skrivandet i vår också.

Nej, om man skulle ta och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar