2009-10-28

and the world spins madly on

Vardagen är tillbaka med en käftsmäll och med en måttlig saknad i hjärtat är det dags att inse att det riktiga livet faktiskt finns därute någonstans också. Den bästa födelsedagen någonsin, det finaste kalaset någonsin, den bästa utekvällen, den värsta bakfyllan, de finaste vännerna och den finaste kärleken. Det är trevligt att må bra, jag har pausat och nu är jag redo att ta mig an det allra mesta igen. Imorgon är det författarbesök/föreläsning och på fredag kl. 12 är det deadline för ett kulturreportage jag inte börjat skriva på än. Kanske borde jag vara lite nervös för detta men det är jag inte. Ny kraft och ny inspiration och nya tag. Jag sitter här i min mysiga nya säng och tänker på hur fint mitt rum kommer att vara när jag fått upp alla grejer igen och att boken jag läste ut ikväll faktiskt var riktigt bra och vad jag ska ha på mig imorgon och att mitt upproriska inre nog kommer lugna sig när jag fått sova lite.



(min kudde luktar dig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar